Automatiseren met workflow rules

Automatiseer deels uw verkoop, marketing en support afdelingen! Met de zogenoemde "workflow rules" kunt u automatisch taken toewijzen aan uw Zoho gebruikers, op basis van criteria die in regels en velden zijn gedefinieerd. Wilt u graag weten hoe dit werkt, of heeft u hulp nodig bij het toevoegen van de taken? Onze Zoho consultants helpen u graag!

Plan een afspraak

Voordelen van workflowautomatisering

  • Verhoog de efficiëntie door het automatiseren van (handmatig) werk

  • Verlaag de operationele kosten

  • Verbeter de bedrijfsprocessen

Zoho workflow automatisering

Workflow rules zijn alleen effectief wanneer ze zijn gekoppeld aan e-mail notificaties, taken en velden. Wanneer een workflow regel wordt geactiveerd, worden ook de waarschuwingen, taken en veldupdates die aan de regel zijn gekoppeld, geactiveerd. 


De Zoho workflowautomatisering bestaat uit de volgende componenten:
  • Workflowregels
Een set regels die worden uitgevoerd wanneer aan bepaalde voorwaarden worden voldaan.
  • E-mail notificaties
Geautomatiseerde e-mail notificaties wanneer een workflow rule geactiveerd wordt

  • Taken
Taken die automatisch aan gebruikers worden toegewezen wanneer workflowrules worden geactiveerd.
  • Velden
Automatisch bijwerken van gespecificeerde veldwaarden wanneer workflowrules worden geactiveerd
  • Webhooks
Communiceert met applicaties van derden en geeft meldingen bij wijzigingen in Zoho CRM
  • Functies in workflows
Het onwikkelen van een scripts om CRM-modules te updaten wanneer aan een workflow criteria is voldaan

Workflow voorbeeld

Een voorbeeld van de workflow-regel in Zoho CRM is de Big Deal Alert-regel. Deze regel wordt uitgevoerd wanneer het verkoopbedrag en de kans om de zakelijke kans te winnen een significante waarde overschrijden. Wanneer deze regel wordt geactiveerd, wordt er een melding verzonden naar uw verkoopteam. U kunt deze regel en de bijbehorende criteria bewerken om uw eigen grote dealwaarschuwing te definiëren.