Blueprints inrichten

Hoe zorgt u ervoor dat uw salesteam alle leads, suspects, prospects en klanten kunnen bijhouden? En weten ze wat ze moeten doen in elke fase? Hiervoor bestaan blueprints (ook wel blauwdruk genoemd), een functie binnen Zoho CRM die ervoor zorgt dat iedereen in uw salesteam het juiste proces volgt. Ook wordt het salesproces makkelijk herhaalbaar voor zowel nieuwe medewerkers als verkopers die al jarenlang bij u in dienst zijn

Plan een afspraak

Hoe werkt een blueprint?

Met een blueprint kunt u:

  • Elke fase in uw salesproces vastleggen in Zoho CRM

  • Uw teams door het proces begeleiden

  • De juiste medewerkers aan de verschillende fases koppelen

  • Belangrijke informatie structureel bijhouden en valideren

  • Routinehandelingen automatiseren

Voorbeeld van een blueprint gemaakt met de blueprint-editor

Blueprint-editor

Met de blueprint-editor maakt u een visueel ontwerp en verbind u de verkoopacties in de juiste volgorde. Beslis wie wat moet doen bij bepaalde fases, en aan welke voorwaarden moeten worden voldaan bij het sluiten van een deal. Een blueprint houdt uw salesproces in beweging, en markeert belangrijke taken voor bepaalde fases als voltooid, zoals het sturen van een (standaard) e-mail, offerte of het plannen van een follow-up gesprek. Met de ingebouwde rapporten kunt alles meten en verbeteren. Krijg inzicht waar uw medewerkers veel tijd aan besteden en welk onderdeel van het proces moet worden aangepast. 

Structuur en tijdswinst

Een blueprint zorgt voor proces automatisering, en geeft uw bedrijf structuur en tijdswinst. Daarnaast gaat de kwaliteit van processen ook omhoog en verkleint u de kans op fouten. Wilt u alle ins en outs weten van blueprints, of hulp bij de implementatie? Neem vandaag nog contact met ons op!