Zoho CRM implementatie

Zoho CRM is eenvoudig te implementeren met behulp van 3 stappen:

1) Verkoopproces in kaart brengen

2) Personeel en management trainen voor Zoho CRM

3) Taken automatiseren

 

Dat klinkt natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want bij de implementatie van een nieuw CRM systeem komen we ook weleens problemen tegen. Om de meest voorkomende problemen voor te zijn, leggen we deze uit en geven we u tips voor een succesvolle implementatie.

 

Neem contact met ons op als u meer wilt weten over een succesvolle CRM implementatie en hoe we u hierbij kunnen helpen. 

Maak een afspraak

Meest voorkomende problemen bij CRM implementatie

  •   Onbekend of verkeerd geïdentificeerd probleemgebied

Een probleem is makkelijker op te lossen wanneer u precies weet wat en waar het probleem zit. Maar in een salesproces is het soms moeilijk om het probleem te identificeren, aangezien het uit verschillende stappen bestaat (van een lead tot de uiteindelijke deal)

  • Timing

Neemt u als account manager op het juiste moment beslissingen? Doet u te vroeg een bod, of behandelt u misschien de bezwaren te laat?

  • Time Management

Iets op het juiste moment doen is timing, maar het efficient verdelen van uw tijd is time management. Besteed u teveel tijd aan telefoontjes en noteert u de status van de leads op een efficiente manier in Zoho?

  • Onzekerheid

Kunt u ongeveer inschatten hoeveel u de komende maand gaat verdienen? Of hoeveel leads uit uw pijplijn in het volgende kwartaal worden geconverteerd?

 

Als u denkt dat een van de bovenstaande zaken het probleem van uw bedrijf is, of als er iets anders misgaat in uw verkoopcyclus, dan is de helft van het werk gedaan. CRM implementatie is een langetermijnstrategie en geen eenmalige oplossing. Daarom moet u eerst weten welk probleem u met CRM wilt oplossen en of het de moeite waard is om in CRM te investeren.

Het samenvoegen van bedrijfstechnologie

Stel dat u het probleem in uw verkoopcyclus heeft gevonden en u weet nu dat het kan worden opgelost met Zoho CRM. Maar na de implementatie realiseert u zich dat de CRM compatibiliteitsproblemen heeft met de technologieën die u al voor uw bedrijf gebruikt, of dat CRM niet succesvol is geïntegreerd met uw systeem.

  • Incompatible Systems

Voordat u Zoho CRM installeert, moet u nadenken over de gegevens die u nog in het oude systeem heeft. Hier kunt u denken aan informatie zoals e-mails, excel bestanden, en klantgegevens uit uw huidige CRM-software.


  • Eindeloze mogelijkheden

Zoho CRM wordt geleverd met eindeloze functies om aan de behoeften van allerlei soorten bedrijven te voldoen. Daarom is het belangrijk te begrijpen welke functies nodig zijn voor uw bedrijf. Als het grootste deel van uw bedrijf bijvoorbeeld wordt gedaan via telefoontjes en persoonlijke transacties, heeft u waarschijnlijk geen website-informatie nodig. U verspilt uw geld door te besteden aan bezoekersinzichten en livechatfuncties als uw primaire bron van leads niet uw website is.

  • De veiligheid van uw data

Op kantoorvergaderingen is het een van de meest bepaalde vragen die gesteld moeten worden voordat software wordt geïmplementeerd: “Is het veilig? Kunnen we deze software vertrouwen? " Zoho CRM is natuurlijk veilig en kan worden vertrouwd, maar er zijn enkele stappen die u moet nemen om uw gegevens veilig te houden en geen gevoelige informatie te verliezen aan de concurrentie.

Apora lost problemen snel op 

Voor bovenstaande compatibiliteitsproblemen is het van belang een zorgvuldige Zoho leverancier te kiezen. Apora lost uw problemen snel op. Daarnaast zullen wij u altijd adviesere over de functies die u nodig heeft voor uw bedrijf, zodat u de nutteloze functies van Zoho kunt vermijden. Om datalekken te voorkomen kunt u beperkingen instellen op IP-niveau, users alleen toegang geven tot de applicaties die ze daadwerkelijk nodig hebben en de TFA verificatie activeren.