Implementatie van Zoho applicaties

Implementeer Zoho ONE vandaag nog en ontgrendel het potentieel van uw bedrijf!
  • Snel aan de slag: wij bieden een snelle implementatie voor een scherpe prijs.
  • Meer dan 85 miljoen mensen werken reeds met Zoho.
  • Toegang tot meer dan 60 geïntegreerde apps. Ook kunnen we al uw zakelijke apps verbinden met een standaard of maatwerk integratie.
  • Automatiseer delen van uw bedrijfsproces voor het optimaliseren van uw efficiency.
Plan een afspraak

Zoho implementatie tips: voor, tijdens en na de inrichting

Voor de inrichting

  • Doe niet te veel tegelijk
    Formuleer steeds korte behapbare trajecten, waarin u niet te veel functionaliteiten opneemt. Hiermee kunt u snel een ontwikkelproces doorlopen en functionaliteit inrichten en opleveren. Wanneer u teveel functies in één traject stopt, wordt het onoverzichtelijk en ingewikkeld om op te leveren. Bovendien moet u dan langer wachten tot er resultaat wordt geboekt.
  • Formuleer duidelijke voorwaarden die eenvoudig vertaald kunnen worden naar de applicatie
    Wanneer uw voorwaarden niet duidelijk worden weergegeven, zal er tijdens de implementatie meer tijd genomen moeten worden om alles goed te doorgronden of loopt u het risico dat het niet goed wordt geïmplementeerd. Dan zal er na afloop meer tijd besteed moeten worden aan nazorg of zullen er aanpassingen gemaakt moeten worden.


  • Bepaal met uw team de prioriteit en de impact op uw business
  • Werk zoveel mogelijk vanuit de standaard of customization opties van het product. Hierbij is het belangrijk te beseffen dat de complexiteit van uw proces misschien wel een valkuil is. Hoe meer u kunt standaardiseren binnen de mogelijkheden van het product, hoe beter uw proces geautomatiseerd kan worden. Standaard processen zijn voor alle betrokkenen en stakeholders goed te begrijpen en gebruiksvriendelijk. Complexe processen zijn ingewikkeld te sturen en controleren en daarmee ook lastig om te implementeren. Bovendien voorkomt u hiermee maatwerk oplossingen die u afhankelijk maken van de software of uw partner.

  • Inventariseer processen per afdeling
    Inventariseer processen en breng per afdeling de landscape in kaart en de betrokken stakeholders uit de organisatie. Hoe verloopt het salesproces, hoe komen aanvragen binnen en welke applicaties worden er nu gebruikt? Door de bestaande processen en applicaties in kaart te brengen kunnen wij bepalen welke Zoho applicaties ingezet kunnen worden. 

Tijdens en na de inrichting

  • Wijs een Zoho superadmin aan
Een Zoho superadmin is iemand binnen uw eigen organisatie die geïnteresseerd is in de processen en alle ins en outs wilt weten van Zoho. Deze superadmin wordt daardoor het draagvlak voor de overige gebruikers. Dit is ook de persoon die het contact onderhoudt met Apora. Hiermee heeft u de kennis van het systeem zelf in huis en bent u minder afhankelijk van Apora.
  • Definieer Zoho begrippen

Wanneer is een lead een suspect, een opportunity (deal), contact en/of account? Maak hier van te voren duidelijk afspraken over om verwarring te voorkomen. Bijvoorbeeld: een lead is iemand die tot onze doelgroep behoort. Een opportunity is een verkoopkans bij een persoon die we persoonlijk hebben gesproken. Een account en contact worden aangemaakt wanneer we zeker zijn dat we zaken kunnen doen en er interesse in onze producten is.

  • Definieer de Zoho velden

Na het definieren van de Zoho begrippen, is het van belang om per module de minimale datavelden te bepalen. Welke info is nodig per module? Bijvoorbeeld: Bij een lead is een telefoonnummer en email voldoende om contact te kunnen leggen. Bij het inplannen van een bezoek op locatie wordt het bezoekadres belangrijk. Met een logische opbouw van Zoho CRM is het eenvoudig om data te migreren tussen de verschillende modules, zodat gegevens niet dubbel worden ingevoerd.